De leerdoelen van de Teach the teacher didactische basisprincipes (basis) zijn:
• De deelnemers benoemen elementen van een veilig leerklimaat.
• De deelnemers herkennen de stappen van de opbouw van een les of onderwijs.
• De deelnemers beschrijven aan de hand van een leerdoel een passende leeractiviteit en werkvorm
• De deelnemers demonsteren op basis van het model van directe instructie een aantal stappen van de opbouw van een les over een door henzelf ingebracht onderwerp.

De leerdoelen van de Teach the teacher begeleiden, toetsen en beoordelen (vervolg) zijn:
• Deelnemers benoemen het verschil tussen toetsen en beoordelen.
• Deelnemers leggen het verband tussen leerdoelen en beoordeling.
• Deelnemers herkennen de valkuilen van beoordelen.
• Deelnemers herkennen de regels van feedback geven.
• Deelnemers voeren de regels van feedback uit in een praktijkcasus.
• Deelnemers reflecteren op hun eigen manier van feedback geven.

Beide cursussen duren 1 dag van 9:00 -17:00 uur en zijn geaccrediteerd door ABAN.

Aan deze scholingen zijn kosten verbonden à 440 euro per cursus.

Onderdelen

  1. event

    Teach the teacher - didactische basisprincipes (basis)

    Tijdens de scholing basisdidactiek komen instructie geven op de werkvloer, van leerdoel naar leeractiviteit en werkvorm, en leren in een veilig leerklimaat aan bod. De deelnemers benoemen elementen van een veilig leerklimaat, herkennen de stappen in de opbouw van een les, beschrijven een passende leeractiviteit en werkvorm op basis van een leerdoel en demonstreren enkele stappen van lesopbouw volgens het model van directe instructie over een zelfgekozen onderwerp. ***Aan deze scholing zijn kosten verbonden. Voor verder informatie mail Training & Expertise (trainingexpertise@nwz.nl)***

  2. event

    Teach the teacher, begeleiden, toetsen en beoordelen: geven van feedback (vervolg)

    geaccrediteerd Tijdens de vervolgscholing begeleiden, toetsen en beoordelen staan de volgende leerdoelen centraal. De deelnemers benoemen het verschil tussen toetsen en beoordelen, leggen het verband tussen leerdoelen en beoordeling, en herkennen de valkuilen van beoordelen. Daarnaast herkennen ze de regels van feedback geven, voeren deze regels uit in een praktijkcasus en reflecteren ze op hun eigen manier van feedback geven. Aan deze scholing zijn kosten verbonden. Voor verder informatie mail Training & Expertise (trainingexpertise@nwz.nl)